Friday, December 8, 2006

jawab hati

jawab hati....
lihat pada wajah...
renung ke arah mata...
tanya pada hati...
apakah yang aku cari???
hati pasti tersentak...entah.. jawab hati...
adakah aku kehilangan???
jawab hati... mungkin....
adakah dia akan kembali???
tidak.. jawab hati pantas...
adakah aku mengharapkan dia kembali???
sama sekali tidak...
adakah aku pasti???
ye...
jika aku terjumpa dia di mana-mana??
aku tak pasti apa yg akan aku lakukan...
mengapa?? adakah ada rasa sayang lagi??
aku tidak pasti... mungkin masih bersisa...
apa yang aku harapkan???
semoga dia sedar dgn perbuatannya
dan juga semoga dia bahagia...
untuk diri aku pula bagaimana??
semoga aku dapat lupakan dia dan tidak jatuh cinta lagi...
mengapa???
rasa terkilan ini menjadikan aku serik...

1 comment:

syairko.com said...

Puisi selalu indah di hati.