Friday, January 1, 2010

Lembaran baru...

2009 melabuhkan tirai... berbagai suka, duka, gembira, terluka dan kecewa aku lalui... semakin mengenali erti kehidupan... mengenali hati budi seseorang... mendalami keikhlasan dan kejujuran... menduga hati kawan atau lawan... dan sisa kehidupan 2009 terleret masuk ke pentas 2010...
ada yg pergi meninggalkan aku.. menyepikan diri.. menjauhkan diri setelah mendapat apa yg dimahu.. dan ada yg mengetuk pintu hati untuk bertandang di 2010...
ada masanya aku merasakan perjalanan ini sudah hampir untuk berakhir... dan aku hanya menunggu agar mata ini terus tertutup... melangkah ke 2010 aku masih berasa sepi.. terasa sunyi menjalani sisa-sisa hidup ini...
terasa bosan menyelubungi diri... seolah-olah hanya jasad yang tinggal...
pencarianku telah pun berakhir... tiada apa yang aku cari lagi... hanya menghitung hari dan menikmati kegembiraan yang ada... walaupun sebenarnya kegembiraan itu semakin pudar...

No comments: