Monday, July 14, 2008

teman lamaku sayang...

Hulurkan tanganmu buat kali terakhir buatku...

teman lamaku tersayang..
apa khabar kalian?
lama aku tidak mendengar khabar dari kalian...
terlalu rindu aku.. saat indah bersama dulu...
gelak tawa.. gurauan..
masih terdengar suara-suara itu...
maafkan aku kerana menyepikan diri...
maafkan aku kerana melukakan kalian...
mengapa terlalu cepat kalian menghukum aku???
sehingga aku terbiar sepi dan kaku begini...
sehingga aku pergi membawa diri...
membawa rajuk hati luka ini...
sampai hati kalian...
aku sedar diri ini...
aku tak punya apa...
aku hanyalah sandaran...
aku hanyalah pilihan terakhir...
sering menjadi yg paling akhir...
aku tahu itu...
tapi tidak pernah aku hiraukan...
kerana aku perlukan teman...
namun.. aku punya hati...
sekeping hati dan perasaan yg sering aku abaikan...
kerana aku cukup takut sendiri..
aku cukup gementar melalui hari-hari sepiku...
dan akhirnya..
aku terpaksa meniti hari-hari sunyi ku...
hari-hari mendungku...
tanpa teman di sisi...
aku redha.. aku harus sendiri...
aku tak diperlukan...
aku hanyalah lilin membakar diri...
biarlah.. biarlah aku sendiri..
andai ini takdirnya...

No comments: