Thursday, September 13, 2007

Kasih yg bersisa...


Semalam lepas tarawih.. aku ke giant.. beli apa yang patut untuk makan sahur.. lepas tu aku terus pergi makan.. perut terasa lapar.. lama betul tunggu makanan yang aku order tu siap.. akhirnya kesabaran aku sampai juga di penghujungnya.. mamat yang lap meja tu jadi mangsa.. dengan selamba aku cakap apa yang aku rasa nak cakap.. padahal baru je lepas tarawih.. mungkin ada baiknya juga aku marah sebab orang yang datang lambat dapat dulu.. akhirnya aku sampai rumah pukul 11.30 malam..

aku terima sms dari dia yang ku cinta.. ye.. dia yang aku masih sayang dan kasih.. yang masih tersisa.. yang menjadikan aku untuk memilih sepi sebagai teman... ada masanya aku merasakan untuk apa aku berharap.. kehidupan ini mesti diteruskan.. ada masanya aku kalah dengan perasaan rinduku pada dia.. adakah memilih untuk "convert" sebagai sahabat adalah jalan terbaik untuk aku?? agar aku dapat bersms dan berjumpa dengannya sekali sekala.. atau aku hanya meletakkan diriku di jurang derita???

1 comment:

bulanbiru said...

ada ketika kita terlalu kecewa dgn apa yg telah kita rasai..tp pernah tak kita terfikir,mgkin ada sesuatu yg akan diberikan pd kita dihdpannya yg lebih baik dr apa yg pernah kita dpt dulu..
*biarkan kasih itu bersisa..rindu akan tetap bertamu, kenangan sering menemani..
**mgkin jg kerana hati kita tak cukup ikhlas menerima sesuatu yg diberi, sebab tu, ianya bukan hak kita..
salam