Thursday, June 12, 2008

aku marah???

Hulurkan tanganmu buat kali terakhir buatku...


hmmm.. petang semalam entah angin apa melanda..
aku angin satu badan dengan sorang staf yg dia rasa dirinya hebat...
selalunya kalau mood aku tak baik pun..
aku tak pernah keluarkan suara tinggi atau marah tanpa sebab..
tapi semalam kesabaran aku memang sampai tahapnya..
ataupun blood pressure aku tinggi memuncak..
aku cakap apa yg aku nak cakap..
sampai menggigil tangan aku menahan sabar..
dan staf yg dtg cari aku tu pun..
tak sangka aku bertindak di luar jangkaan..
tapi sekurang-kurangnya aku lepaskan juga apa yg aku nak ckp..
balik umah aku masih terfikir..
kemarahan aku sememangnya tak reda lagi..
sampai umah.. aku dok kat ruang tamu..
rehat kejap.. hari ni pulak.. hsmt aku ada kat umah..
diaorg ajak kuar makan..
aku pun ikut sbb tak mau layan perasaan..
entah mcm mana.. aku ikut sekali diaorg tgk wayang..
citer kungfu panda.. dah lama gak aku tak tgk wayang..
dah berbulan jugakla.. aku rasa last aku tgk wayang tahun lepas kot..
aku pun tak ingat..
so.. ketawa gak la aku tgk citer tu..
dah lama tak ketawa gerakkan otot muka..
lupa jugakla pasal citer kat opis..
balik umah.. mata tak mau lelap..
aku bancuh susu..
org kata minum susu senang tidur..
aku malas nak mkn ubat relax.. sebab dah lewat..
takut pagi esok sakit kepala lak..
pukul 2 pagi aku masih tgk jam.. hmmm
tak mau tidur lagi..
aku dok dlm gelap.. akhirnya aku lenaa juga..
sedar2 dah pukul 615 pagi..
sampai opis pkl 8.. aku tunggu kawan yg selalu bersama aku..
aku pi minum..
balik minum aku terserempak dgn staf yg aku bertekak semalam..
dia cuba nak ambil hati aku..
walaupun aku banyak terasa hati sehingga dia benar2 mencabar kesabaran aku..
aku cuba memaniskan muka..
tapi nampak aku tak selesa..
aku terus meneruskan hari2 ku..
liku2 yg berlalu...
sekrg dah 541petang..
rasa nak balik rumah
tapi mesti jem
balik ajelaaaaaaaaaa

1 comment:

Ren said...

Hempok je muka prof tu ngan baldi ahakssss